Шукати в цьому блозі

понеділок, 9 січня 2017 р.

ФонтарЪ №48 (2017)

ФонтарЪ №48 (2017): Неформали в кінематографі

Тема номера: вплив субкультур на світовий кінематограф. Панки, готи, хіпі, емо, металюги, альтернативна молодь — відображені в унікальних фільмах, відібраних за жанрами та епохами.

У номері ви знайдете аналітичне дослідження художніх і документальних стрічок, які не просто показують молодіжну інакшість, а й формують її візуальну мову. Шість жанрових розділів (драма, комедія, музичне кіно, історичне, артхаус) .


понеділок, 26 грудня 2016 р.

ФонтарЪ №47 (2016)

ФонтарЪ №47 (2016): Позиція. Мова. Спротив

Обкладинка ФонтарЪ №47 (2016) — фензін про філософію спротиву, мову і субкультурну ідентичність

ФонтарЪ №47 (2016): Позиція. Мова. Спротив

Цей номер не про музику. І навіть не про субкультури.
Це випуск, де ми намагаємося говорити про місце людини в системі, що не приймає інакшість.

Мова, ідеологія, щоденні рішення, небажання грати за чужими правилами — усе це стає підставою для критики, самоаналізу і спротиву.

У текстах — спроба проговорити, чому важливо залишатись собою навіть тоді, коли твій вибір — некомфортний. Про те, як бути неформалом не лише в стилі чи музиці, а в етичному, мовному, світоглядному плані.




пʼятниця, 30 вересня 2016 р.

ФонтарЪ №46 (2016)

 

«Еволюція субкультури: від Діогена до DIY» — порівняльний текст, що зводить античну філософію до основ субкультурного спротиву. Потужна ідея.

«CBGB — міф і спадок» — атмосферний текст про роль легендарного нью-йоркського клубу в культурі панку.

«Толкін і музика» — велика оглядова стаття про вплив творчості Толкіна на метал, рок і фентезі-сцену.

«Фензіни та книжки» — рецензії на андерграундну і нішеву літературу, пов’язану з протестом, від Паланіка до Crass.

«Українські гурти і сцена» — текст про DIY-гурти, сцени, локальні платформи і приклади живого руху (Полтава, Київ, Харків).

«Світова альтернатива» — про азійські сцени: Японія, Пакистан, Монголія, Південна Корея, Індія. Вперше у «Фонтарі» так повно подано цю тему.

Фестивалі: Zaxidfest, Woodstock Ukraine, Бандерштат, Upark — глибокі огляди з контекстом і філософією подій.

Полтава і пам’ятники — документальний розбір імперських монументів у місті з акцентом на деколонізацію.

четвер, 14 липня 2016 р.

ФонтарЪ №45 (2016)

 

FontarЪ #45 (2016) Theme: Visual Defeat. How the Soviet Aesthetic Survives.

Тема випуску: Візуальна поразка. Як совок живе в естетиці.

Цей номер досліджує вплив радянської культури на неформальні середовища — не як політичний режим, а як тінь, що залишилася в жестах, мовленні, дизайні. Автор(к)и аналізують, як молодь мимоволі відтворює імперські патерни: через символи, ностальгію, фон. У номері — тексти про фемінізм, свята 8 березня і 1 травня, роль КДБ у боротьбі з роком, розбір культурної капітуляції російського року, анархізм і контркультуру, «Червону руту», DIY у постсовковому просторі. Ілюстрації виконані вручну в чорно-білому стилі — з атмосферою тиші, спостереження, критики. Обкладинка — без лозунгів, без героїзації, з героїнею на даху, яка мовчки дивиться на місто.

Обсяг: 32 сторінки, формат A5
Мова: українська
Стиль: документально-публіцистичний, DIY

неділя, 19 червня 2016 р.

ФонтарЪ №44 (2016)

 

    У 44-му номері «Фонтаря» ми вирушаємо слідами тих, хто шукав інший шлях. Сторінки присвячені легендам біт-покоління — Джеку і Яні Керуак, Нілу Кесаді, Аллену Гінзбергу, Вільяму Берроузу, Брайону Гайсіну та багатьом іншим, хто намагався нести вільний дух у літературі, мистецтві, житті.

    Ми говоримо про Тимоті Лірі, про епоху розширення свідомості, згадуємо фестиваль Vorskla-Rock’n’Ball-2016, де музика і спорт злилися в єдиний ритм свободи. Тут звучать історії про пошуки справжнього «я», про дорогу без вказівників, про бажання не зупинятися.

Номер про тих, хто не боявся бути собою. Хто не мовчав. Хто шукав і знаходив світло там, де інші бачили лише темряву.

Основні розділи: бітники, психоделічна культура, фестивалі, андеграунд 60-х.
Спеціальні матеріали: історії про Vorskla-Rock’n’Ball-2016, життєві шляхи Ян Керуак, Тимоті Лірі, Ніла Кесаді.


середа, 27 квітня 2016 р.

ФонтарЪ №43 (2016)

ФонтарЪ №43 (2016)

Тема випуску:
критика медіа, культура спротиву, альтернативна сцена.

У 43-му номері «Фонтаря» ми говоримо про те, як змінюється роль медіа у світі форматів і маніпуляцій. Ми аналізуємо, як новини перетворюються на шоу, і як важливо зберігати здатність мислити в епоху інформаційного шуму.

Також у номері: огляд легендарного польського гурту Lady Pank, розповіді про українські музичні колективи, що працюють із темами війни, втрат і самоідентичності. Окрема увага — анархофентезі Майкла Муркока: як література протистоїть стандартизації світу.




пʼятниця, 29 січня 2016 р.

ФонтарЪ №42 (2016)

ФонтарЪ №42 (2016): Харківська, полтавська і кременчуцька панк-сцени 90-х, касетна культура, гурти KOHU-63, Oneyroid, Anti-Cimex.

ФонтарЪ №42 (2016)
— архівний номер про панк-сцени Харкова, Полтави і Кременчука 1990-х років. У центрі — живі історії гуртів KOHU-63, Anti-Cimex, Valse Triste, Oneyroid, КГБ, Apelsinovoe Bezobrazie, а також опис фензінів, домашніх студій, касет, клубів і квартирників, що формували андеграундну мапу України.

Номер містить тексти про зниклі гурти, підвальні демки, фестини без сцени, DIY-студії Петра Сливки й Сергія Єгорова, історію збірки Кременчуг Андеграунд, вулицю Леніна, що стала вулицею Джона Леннона, і про те, як пам’ять передається не в архівах, а в голосі.

Також у номері — історії гуртів Anti-Cimex і KOHU-63, портрет нойзкору 90-х, і стаття про Teoriia Gvaltu та їхній альбом Кармалюк як фольклорно-панк-вибух 2016 року.



неділя, 10 січня 2016 р.

ФонтарЪ №41 (2016)

ФонтарЪ №41 (2016) — Татухі Вмикача, мапа полтавських тусовок і мистецтво панку

ФонтарЪ №41 (2016)
— номер-документація про полтавські неформальні локації, панк-естетику, візуальне мистецтво й живу сцену. Центральний матеріал — інтерв’ю з Льохою Казанцевим (гурти Татухі Вмикача, Брем Стокер), де йдеться про звук, стьоб, лайфстайл і те, чому панк усе ще важливий.

У номері також — велика карта неформальних місць Полтави: Іній, Каравай, Каліфорнія, Фонарь, Фонтан, Легіон, Помідор, Рівендейл, Капище, Пушкарівка тощо. Ілюстрації, спогади, мікроісторії. Наприкінці — стаття про візуальне мистецтво в панку: Raymond Pettibon, Gee Vaucher, Fly, Fripulya, Pink Punk Art Studio, Джонік, Влада Ралко. Панк — не просто звук, це погляд на світ.






субота, 26 грудня 2015 р.

ФонтарЪ №40 (2015)

ФонтарЪ №40 (2015) — альтернативна зима, антигерої, мультсеріали і панк-кіно

ФонтарЪ №40 (2015)
— зимовий випуск із відтінком тиші, іронії та пам’яті. У ньому — тексти про фільми SLC Punk!, Repo Man, The Big Lebowski, Scott Pilgrim, а також про серіали South Park, Beavis and Butt-Head, Gravity Falls, Futurama і Санта Хрякус за мотивами Террі Пратчетта.

Цей номер про альтернативні свята, внутрішній спротив, іронічну пам’ять і дарунок, якого не чекають. Тексти спокійні, але щільні. Для тих, хто залишився з фензіном до останньої сторінки року.

понеділок, 1 червня 2015 р.

ФонтарЪ №39 (2015)

ФонтарЪ №39 (2015) — пам’ять, касети, сквоти, педагоги-панки, постпанк

ФонтарЪ №39 (2015)
— це номер про пам’ять, присутність і трансформацію. У фокусі — касети як медіа спротиву, DIY-архіви, постпанк, педагогіка як форма прямої дії та досвід дорослих панків.

До номера увійшли: стаття про історію сквотів у Європі та Україні, текст про касетну культуру та її повернення, нарис про альтернативні архіви і DIY-документацію сцени, розповідь про феномен педагогів-панків на прикладі Михайла Кордонського.

Окремі матеріали присвячені історії постпанку, персоналіям Іггі Попа і Генрі Роллінза, а також есе про те, що стається з панками, коли вони дорослішають.





Рекомендована публікація

ФонтарЪ №54 (2017)

У цьому випуску — чотири глибокі матеріали, присвячені незалежному мистецтву, локальній сцені та культурним ініціативам Полтав...

Популярні публікації